עתירה לבג"ץ: הסכם עם לבנון חייב לעבור משאל עם

אליהו גרין No Comments on עתירה לבג"ץ: הסכם עם לבנון חייב לעבור משאל עם

בפורום קהלת טוענים כי הסכם עם לבנון בעניין הגבול הימי שיכלול נסיגה ישראלית – חייב על פי חוק להיות מאושר במשאל עם או ברוב גדול בכנסת

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פורום קהלת עתר היום (שני) בצהרים לבית המשפט העליון נגד כוונת הממשלה לחתום עם ממשלת לבנון על הסכם בעניין הגבול הימי, הכולל נסיגה ישראלית משטחים ימיים שנתונים תחת ריבונות ישראלית.

לפי הפרסומים מן המשא ומתן, הממשלה מתכוונת לסגת מקו הטיעון שהחזיקה במשא ומתן מול ממשלת לבנון. "הנסיגה כוללת הכרה בטענה הלבנונית חסרת הבסיס לזכויות בשטחים ימיים שאין כל ספק משפטי ששייכים לישראל", אומרים בפורום קהלת.

בפורום מזכירים כי במכתב ששלו בשבוע שעבר לראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והיועצת הממשלה התריעו כי "נסיגה ישראלית משטחים שחל בהם חוק הישראלי כפופה לחוק יסוד: משאל עם, הקובע הליך מיוחד הכולל אישור ברוב מיוחד בכנסת ולפי הצורך גם משאל עם".

לדבריהם "היום עתרנו לבית המשפט העליון, לאחר שפניותינו לא נענו. טענתנו היא כי מדובר בשטח "המדף הימי" של ישראל, כלומר קרקעית הים שהזכויות הכלכליות בה נתונות לישראל. מדינת ישראל חוקקה בשנותיה הראשונות חוק שקובע כי אזור זה הוא חלק משטח המדינה, והמשפט הישראלי חל בו. נסיגה משטח כזה מחייבת לפי החוק רוב מיוחד בכנסת או משאל עם. הצורך במנגנון דמוקרטי לקידום מהלך עם השלכות כאלה על עתיד ישראל – כלכלית, מדינית וביטחונית – בולט במיוחד כשמדובר בתקופת בחירות".



0 תגובות